piątek, 22 lipca 2016

Od Siegrain'a - C.D Taigi

Taiga, płatki kukurydziane, sklep, księgarnia. Nic nie przychodziło mi do głowy. Nie mogłem sobie przypomnieć. Krążyłem po całym mieszkaniu zastanawiając się kto to jest. Miałem zanik pamięci? Przecież to niemożliwe. Chcąc choć na chwilę oderwać się od rzeczywistości zacząłem szkicować. Po skończonym rysunku odłożyłem ołówki i zerknąłem na prace. Przedstawiał kobietę z parasolem w ręku. Wokół niej narysowane były krople deszczu. Po dokładnym przyjrzeniu się stwierdziłem, że obraz jest znajomy, gdzieś go kiedyś widziałem. Ta sama kobiet, deszcz, parasol. To była bez wątpienia Taiga. Nic więcej sobie nie przypomniałem. Odłożyłem blok do szafki. Moją uwagę przykuł zeszyt, a konkretnie okładka gdzie była napisana nazwa miasta - Aberdeen. Otworzyłem go i jak się okazało był to notatnik. Pierwszy wpis opisywał pierwszy dzień tutaj. Przekartkowałem zeszyt aż dotarłem do ostatniej strony. Napisane zostało to dwa dni temu. Poznałem jakiegoś John'a,który próbował mnie okraść, przy jego imieniu było napisane: szaleniec, niewarty uwagi. Ostatnie zdanie w notatniku brzmiało: Jutro rocznica śmierci Lucy - siostra, zmarła kilka lat temu w wypadku samochodowym. Reszta kartek było niezapisanych. Z tych wpisów wynikało, że notuję całe swoje życie pod tą szklaną kopułą, tylko dlaczego? Imię mojej siostry przywołały nieco rozmazane i częściowe wspomnienia. Zastanowiłem się nad słowami Taigi. Może naprawdę o niej zapomniałem? Pamiętam tylko biały pokój, ludzi w fartuchach a potem zupełna pustka. Czy to oni za tym stali? Dlaczego by to robili? Czy ma to coś wspólnego z moją zmarłą siostrą? Moje przemyślenia zostały przerwane przez dzwonek do drzwi. Dostałem zawiadomienie o stawieniu się na kontrolne badania. Zdziwiłem się tym listem. W kuchni na szafce leżał podobny list, według którego miałem robione badania wczoraj. Rzuciłem kartkę na kupkę i poszedłem wziąć prysznic. Przebrałem się w czyste ubrania i ruszyłem do Ośrodka Badań. Przede mną było pięcioro ludzi. Gdy przyszłą na mnie kolej wszedłem do pomieszczenia. Przy biurku siedział starszy mężczyzna z okularami na nosie i coś zapisywał. Pozostała dwójka lekarzy stała przy kozetce, na która kazali mi usiąść. Wypełniłem ich polecenie i patrzyłem na nich wyczekująco.
- Imię i nazwisko.
- Siegrain Rasmussen - odpowiedziałem.
- Wiek?
- 22 lata.
- Dobrze, przejdźmy dalej... Imię ojca i matki?
Spojrzałem się na niego czy oby nie żartuje, ale pytał na poważnie. Nie znałem odpowiedzi na to pytanie. Wiele razy sam zastanawiałem się jak mieli na imię, jak wyglądali.
- Nie wiem.
- Rodzeństwo.
- Nie pamiętam...
- Znasz kogoś o imieniu Lucy?
Teraz mężczyzna siedzący za biurkiem zostawił pisanie i spojrzał się na mnie wyczekująco. Dwójka mężczyzn też nie spuszczali mnie z oczu Wyglądali jak lwy gotowe do ataku. Lucy to moja siostra. Ją najbardziej zapamiętałem. Pamiętam jej kolor oczu, uśmiech, jej minę jak się złościła. Chciałem im to powiedzieć, lecz podświadomie czułem, że to będzie zła decyzja. Nie chciałbym mieć jakiś kłopotów przez to.
- Lucy? - spytałem udając głęboko zamyślonego - Nie wiem - pokręciłem głową.
- Na pewno? - dopytał się
Czułem jak oblewa mnie zimny pot. Dowiedzą się. Domyślą, że ją pamiętam i znów usuną mi pamięć. Jeszcze nie pozbierałem się po ostatnim razie. Pamiętam tylko Taigę, której nie chcę zapomnieć.
- Nie pamiętam... Poznałem ją już kiedyś? - spytałem - Kto to jest?
- Ty nam powiedz - nie dawał za wygraną.
Przez kilka następnych minut pytali się tylko o nią. Zadawali podchwytliwe pytania. Nie jestem dobrym aktorem, ale udawało mi się odpowiadać wymijać.
- To już będzie na tyle - odezwał się czarnowłosy.
Zacząłem się podnosić, lecz zatrzymał mnie jeden z lekarzy stojących przy kozetce. Spojrzałem się na niego pytająco.
- Jeszcze tylko pobiorę trochę krwi.
Po badaniach wróciłem do domu. Zrobiłem sobie spóźniony obiad. Wieczorem poszedłem się przejść. Mijając park dostrzegłem znajomą sylwetkę. Zatrzymałem się i chwilę się zawahałem. Wydarzenie z jej zakupami sobie przypomniałem. Płatki kukurydziane też wydawały mi się znajome. Niestety nie mogłem sobie przypomnieć księgarni, sklepu. Nie chciałbym jej urazić tym, że tak niewiele pamiętam. Miałem już odejść w przeciwną stronę, gdy odwróciła się w moją stronę. Zrezygnowałem z ominięcia parku i podszedłem do dziewczyny.
- Cześć - powiedziałem
- Jednak mnie pamiętasz? - spytała
- Nazywasz się Taiga, niosłem ci zakupy i podałem płatki kukurydziane - dodałem - Przez cały dzień próbuje sobie wszystko przypomnieć. Niestety nie potrafię. Dałaś mi dużo do myślenia podczas ostatniego spotkania. Niestety zapomniałem twój adres zamieszkania.
- Bo go ci nie podałam - uśmiechnęła się - Cierpisz na amnezję? - zapytała.
- Co? Nie, nie - pokręciłem głową - Zabrali mnie na obowiązkowe badania, nawet domyślam się co było tego powodem.
- Opowiesz mi?
- Czemu nie? Tylko może nie tutaj. Robi się zimno i chyba znowu zapowiada się na deszcz.
- Niech będzie, to gdzie idziemy?
- Mieszkam niedaleko - odparłem - Nikt nie będzie się kręcił w pobliżu.
- Do czegoś zmierzasz? - zapytała zakładając ręce
- Nie, nie skąd Przecież mnie znasz...
- Tylko jeden dzień - dodała - Prowadź
Weszliśmy do mojego domu i poszliśmy do salonu. Taiga rozsiadła się wygodnie na sofie i ziewnęła. Poszedłem do kuchni zrobić gorącej czekolady. Kawa się skończyła a herbaty nie posiadam. Z dwoma kubkami w dłoni poszedłem do salonu. Podałem kubek Tai a sam z kubkiem w ręku usiadłem na fotelu.
- A teraz opowiadaj co było powodem, że o mnie zapomniałeś - powiedziała wyczekująco.
- Badania. - odparłem.
- I co z nimi? Nie po to tu przyszłam by dowiedzieć się tylko tyle.
- Daj mi skończyć - uśmiechnąłem się widząc jej zniecierpliwienie.
- Kończ - odparła upijając łyk czekolady
Pokręciłem rozbawiony głową. Chwyciłem kubek dwiema dłońmi ogrzewają je.
- Wczoraj była rocznica śmierci mojej siostry.
- Masz siostrę?
- Miałem. Zginęła w wypadku kilka lat temu. Tylko ją zapamiętałem z wcześniejszego życia. Ona nie mieszkała w Aberdeen. Wszystkie wspomnienia ze starego życia przepadły a pamięć o niej jako jedyna przetrwała. Pytałem się o to lekarzy z Ośrodka Badań, lecz oni stwierdzili, że sobie ją wymyśliłem. Powiedzieli, że cierpię na amnezję i dlatego nic nie pamiętam. Uwierzyłem im z początku. Tego samego dnia zaraz po rozstaniu z tobą znaleźli mnie gdy odnosiłem ci zakupy. Nie miałem wyboru, musiałem z nimi jechać. Potem miałem kompletną pustkę w głowie. Pamiętam tylko dzisiejszy dzień, Lucy i niektóre wydarzenia z Tobą z wczoraj. Dlatego nie mogę nikomu rozpowiadać o Lucy. - zakończyłem wpatrując się w parujący kubek.
Byłem już skołowany całym tym życiem. Nie rozumiem tego świata i jego zasad, praw jakimi się rządzi.
- Nie martw się - odezwała się po chwili - Jeśli o mnie chodzi, to nie wspomnę nikomu o tym, że pamiętasz swoją siostrę. Słyszałam o osobach, które pamiętają urywki ze swojego starego życia, zanim zamieszkali pod tą szklaną kopułą. Często odwiedzają Ośrodek Badań.
Podniosła się z kanapy i zaczęła rozglądać się po pomieszczeniu
- Całkiem ładne mieszkanie - powiedziała zatrzymując się przy rysunkach powieszonych na ścianie - Rysujesz?
- Tak, czasem jak mam czas to rysuję.
- Ładne - wskazała na rysunek przedstawiający dziecko z kotkiem na ręku przy fontannie w parku. - Kto to?
- Nie pamiętam.
- Faktycznie, zapomniałam - zaśmiała się
Odłożyłem swój kubek na stolik i poszedłem po blok i dzisiejszy rysunek.
- To jest jedyna praca, gdzie wiem kto na niej jest przedstawiony.
Podałem jej kartkę z jej rysunkiem. Drobna postać stojąca z parasolem wśród deszczu.
- Kiedy mnie widziałeś z parasolem?
- Jechałem wtedy na badania. Chciałem ci oddać zakupy, ale nie mogłem wysiąść. Widziałem jak szłaś chodnikiem. To ostatni raz jak cię wtedy widziałem, dlatego pewnie go zapamiętałem. - dodałem.
(Taiga?)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz