Arcana

ARCANA - to ogólna nazwa mocy, które posiada twoja postać. Nie jest ona od takim tak żyjątkiem w twoim ciele, jest to materialna karta (taka jak do gry). Czym różni się od innych? Ta karta na jednej stronie posiada wzór taki jak wszystkie inne w zależności od tego jaką Arcaną jesteś, zaś z drugiej widnieje jej nazwa (w innym języku) oraz numerek.

JAK TO DZIAŁA?
Arcana wybiera sobie swojego nosiciela w wieku od 7 do 11 lat. W tym wieku ona się rozwija do stopnia w którym staje się przydatna do używania. Nie jest to tez tak, że wybiera pierwsze lepsze dziecko z brzegu, a jej "ofiarą" jest ściśle określony osobnik, który sprawdzi się na danym stanowisku lepiej niż wszyscy pozostali. Musisz wiedzieć, że to jaką moc dostaniesz wpłynie potem na rodzaj twojej Arcany. Wyróżniamy:
  • ALFY
  • BETY
  • GAMMY
  • DELTY
  • SIGMY
  • THETY
  • OMICRONY
  • OMEGI
...z czego każda z nich jest całkiem inna i innymi mocami się charakteryzuje. Alfy, Bety, Gammy i Omegi są nazywane Arcanami Naturalnymi i to tylko one wybierają sobie swojego nosiciela. (czyli tylko te na samym początku macie do wyboru). Sigmy są to Arcany Półsztuczne, z czego posiadają dwie Karty, jedną z nich nabyły naturalnie, a drugą wszczepili im naukowcy. Delty to Arcany, które nie mają żadnej naturalnej karty, a obie (bo tez posiadają dwie tak jak Sigmy) zostały wszczepione przez Naukowców. Nazywane są Arcanami Sztucznymi. Omicrony to Arcany Mechaniczne, z tytułu, że w ogóle nawet nie są ludźmi, a ich Arcana jest równa Randze 10 (najsilniejsze). Thety to również Naturalne Arcany, jednak one są w całkiem inny sposób rozmieszczane. Poniżej macie na ich temat o wiele więcej informacji. Skupcie się bardziej na tym co napisane jest poniżej, bo to właśnie to pomoże wam wybrać odpowiednią Arcanę dla swojej postaci. Dodatkowo trzecie hasło w kolejności to: mite.

  • ALFA ~ osoba posiadająca wyłącznie magiczne zdolności, które nie są poparte żadnymi fizycznymi atakami. Czyli innymi słowy nie może to być jakiś wyostrzony zmysł czy też super szybkość. Ich zdolności zazwyczaj bardzo dobrze sprawdzają się na dłuższe dystansy. Ataki z zaskoczenia to dla nich nic specjalnego, a przewidywanie ruchów przeciwnika z ich zdolnościami wydaje się jeszcze łatwiejsze. Niestety Alfy również posiadają wady. O wiele dłużej nabywają nowe umiejętności, uczą się wolniej.
  • BETA - całkowicie różnią się od Alf. Ich Arcana nie skupia się jedynie na mocy magicznej, wręcz przeciwnie, Bety skupiają się wyłącznie na mocach fizycznych. Jedynie wspomagają się magią. Przykładem na to jest wyostrzony słuch, dobry wzrok i inne tego typu patenty, aczkolwiek wymyślić coś takiego, a potem pisać taką postacią jest stosunkowo trudno, albowiem nie mają one większych szans w starciu sam na sam z Alfą czy Gammą (o wyższych nie wspomnę), nawet jeśli różnią się rangą. Bety od początku uczone są działania w grupie, muszą współpracować by przetrwać. Mają najwięcej problemów jeśli chodzi o panowanie nad swoimi mocami, aczkolwiek bardzo szybko się uczą nowych technik.
  • GAMMA - pomieszany Alfy z Betami, czyli mocy magicznych z fizycznymi. Mają o wiele większe pole do popisu, jednak zdarzają się stosunkowo rzadko (jeżeli chodzi o występowanie naturalne). W drużynach często pełnią rolę "asa", który może wykazać się nie tylko na krótki dystans, ale też z większej odległości. Ich wadą jest fakt, że takie osoby często nabywały swoją Arcanę zbyt późno przez co ich odporność i wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia.  
  • DELTA - jest to chyba jedyna Arcana (oprócz Omicrona), która nie posiada żadnej Naturalnej Arcany, a wszystkie zostały wszczepione przez naukowców. Do tego celu wybierane są osoby z bardzo silnym organizmem. Wszczepia się zazwyczaj dwie Arcany, czasami trzy, ale to bardzo rzadko, ponadto muszą one być ze sobą jakoś powiązane, nie mogą być sprzeczne, gdyż rozsadzi to organizm nosiciela. Arcany wszczepiane są zawsze na równym poziomie (Ranga 5), często bywa tak, że jednak jest przypisywana Alfom, druga Betom, tak by się dopełniały. Można powiedzieć, że są to takie sztuczne Gammy, których dwie Arcany składają się w jedną.
  •  SIGMA - przyjmuje się, że to najbardziej odpowiedzialne osoby na całym Rimear jeżeli chodzi o tych, którzy posiadają moce magiczne. To ni sprawują taką jakby pieczęć nad całą pozostałą społeczności Arcan. Jedna z ich mocy jest Naturalna, druga natomiast tak jak w przypadku Delt została wszczepiona sztucznie. Mają najmniejsze problemy z opanowaniem swoich mocy magicznych, oraz jedną z lepszych cech jest to, że mogą wychodzić poza ośrodek. Najmniej problematyczne jeśli chodzi o współpracę. Najczęściej dopierane są w 5-cio osobowe grupy.
  •  THETY - inaczej nazywane Arcanami Bliźniaczymi, których Arcany lepiej działają we współpracy z inną. Thety zawsze występują w parach, są połączone więzami, które pozwalają im na odczuwanie tych samych bodźców zewnętrznych co druga osoba z drużyny. Ich Arcany zdolne są do kompilacji ataków, łączenia ich i wykorzystywania w walce. Bohaterowie mogą zostać nazwani "Bliźniakami" (Thetami) tylko po wbiciu na 2 rangę.
  •  OMICRON - to jedna z dwóch Arcan (druga to Delta), która nie posiada żadnej Naturalnej mocy, a ogólnie to może posiadać tylko jedną. To bardzo specyficzny twór naukowców - Omicrony są w robotami, co odbija się na ich emocjach (a raczej nie mają ich wcale) i odczuwaniu bólu. Przedstawiciele odznaczają się dużą wytrzymałością, ponadprzeciętną siłą, a jeszcze niegdyś chęcią ogromnej destrukcji. Z natury trudno ich ujarzmić. Zazwyczaj posiadają umiejętności fizyczne, jednak w zależności od naukowców - magiczne też występują. 

Zakładka ciągle jest uzupełniana!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz